Milyen a jó céges ajándék?

Milyen a jó reklámajándék?

Az ünnepek közeledtével egyre többször hoz logóval ellátott szóróajándékot a munkahelyi posta. Pénzkidobásról, vagy a vállalati kommunikáció kreatív eszközéről van szó? Utánajártunk, milyen a jó céges ajándék.

A karácsonyi céges ajándékok a szimbolikus gesztuson túl sokat elárulhatnak arról, hogy a vállalat hogyan tekint partnereire és mennyire becsüli meg munkatársait. Fontos, hogy minden cég a célcsoport igényeit szolgálja ki, ne a saját szükségleteire gondoljon. Így egy szerszámkereskedés bátran válasszon logózott mérőszalagot, egy szépségszalon kozmetikai szettet, egy kertészet pedig növényeket – véli Zsivicza Diána, a Lollipop Reklám Kft. marketing vezetője.

Az újdonságokat tekintve, egyre több technikai eszköz, és divatcikk került a piacra a céges ajándékok terén. A technikai eszközök ára folyamatosan csökken, így ma már a korábban túlzottan drága termékek is elérhetőek. A divatcikkek esetében pedig a rohamos növekedést az okozza, hogy ha megfelelő holmit választunk a célcsoportunk igényei szerint, akkor nagy valószínűséggel ők azt hordani is fogják, így reklámozzák cégünket.

Egyre több a kreatív céges ajándék

Mint minden szegmenst, a karácsonyi céges ajándékozást is érzékenyen érintette a válság, és érezhetően kevesebb céges ajándék kerül az idén piacra – mutatott rá Tóth László, a MarketingSiker Kft. ügyvezetője. Ezzel együtt az is megfigyelhető, hogy a vállalatok sokkal több figyelmet szentelnek annak, hogy a céges ajándék hatékony, sikeres és ugyanakkor költséghatékony is legyen. A cégek jelentős része egyedi megoldásokban gondolkodik, olyan ajándékot választ, mellyel kitűnhet a médiazajból. A szakember szerint ez a kreatív szemlélet igencsak jót tett a piacnak, hiszen így megszűntek a teljesen haszontalan és értelmetlen, pénzpazarló céges ajándékok. Tóth László szerint annak ellenére, hogy még csak a szezon elején tartunk, már most látszik, hogy a munkatársak sokkal jobban megbecsülik és értékelik a céges ajándékokat, hiszen a korábbi időszakhoz képest jóval kevesebb van belőlük. Annak köszönhetően, hogy a jelenlegi gazdasági helyzet rákényszerítette a vállalkozásokat az ajándékozás terén is a kreatív gondolkodásra, egyre több kimagaslóan jó megoldást látunk a piacon.

Zsivicza Diána tapasztalatai szerint ilyenek a környezettudatos életmód terjedésének köszönhetően egyre népszerűbb bio ajándéktárgyak, akár élőnövények is. Az egyedi és praktikus ötletek egyre divatosabbak és ma már fontossá vált a cégeknek, hogy a szolgáltatásukat is belevigyék a reklámba. Télen kiváló reklámajándék például egy autókereskedésnek a logózott jégkaparó, hiszen így minden reggel találkozik a vásárló a cég logójával.

Ismét sláger a kártyanaptár

A nagyközönségnek szánt szóróajándékok terén az idei szezon kiemelkedő terméke a kártyanaptár, mely statisztikáink szerint reneszánszát éli – számol be Tóth László, a MarketingSiker Kft. ügyvezetője. Sokan úgy gondolták az elmúlt években, hogy már mindenki meg tudja nézni a naptárat a mobiltelefonján, ezért volt egy időszak, mikor visszaesett ennek a típusú ajándéknak a készítése, de egyre többen térnek vissza az olcsó és hatékony kártyanaptárhoz – tette hozzá.

A szűkebb célcsoportnak, a partnereknek és VIP ügyfeleknek szánt exkluzív ajándékok közt, – ellentétben a szóróajándékokkal – egyre kevesebb a naptár megrendelés. A szakember szerint ennek az az oka, hogy az exkluzív ajándékokat általában jómódú cégvezetőknek, felsővezetőknek és középvezetőknek szokás adni, azonban a táblagépek elterjedésével számukra sokkal kényelmesebb a naptárukat és a bejegyzéseiket táblagépükbe írni.

– Profession.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.